Szíves falikép készülőben

A nehezén talán túl vagyok. Ezt a faliképet álmodtam meg magamnak és vittem ez idáig véghez. A szív applikációkat papírra varrással készítettem. Álomjáró-Bozsomati biztatására vágtam bele végre komolyabban! Persze, még nem tökéletesen egyformák, de pontos sablon és több gyakorlás után biztos eljön az az idő is. A szívek közepét először hímzéssel gondoltam még feldobni, de egy próba után rájöttem, hogy a kicsi hímzés kevés, a nagyobbacska túl sok. Ezért valami szép gombot varrok fel majd rájuk. Jelenleg 86x86 cm-es, de ennél már csak kisebb lesz. Az okoz gondot, hogy a letűzést mikor végezzem? A szendvicselés után és majd ezt követően szegjem be a szélét? Vagy varrjam készre és utólag tűzzem le? Az anyagválasztásom sem volt teljesen tökéletes. Tudom, egyfajta anyagból kellene dolgozni! Én viszont épp az anyagok és színek játékát kedvelem a patchwork munkákban. A krém színű anyagom viszonylag nyúlékony, ezért félek egy kicsit a tűzéstől. Ha tanácsot tud adni valaki, szívesen fogadom! :)

Megjegyzések

  1. Szerintem nagyon jó lett!!!
    Szendvicselés/tűzés egyidőben csináld!!! Beszegni csak a legvégén!!! Ha van kukacoló talpad, akkor nem fog nyúlni, mert az nem szorítja úgy le az anyagot, mint a hagyományos varrógép talp. Ha viszont még nem tűztél, akkor feltétlenül gyakorolj előtte! Mert tűzést bontani kész öngyilkosság! Én többféleképpen szoktam. Előlap-flíz-hátlap kombóban és a legvégén még szépen méretre lehet igazítani és utána a szegély. Vagy előlap-flíz kombó (bár a flíz néha tapad a varrógéphez) és akkor utána hátlapozom és szegélyezem.
    De hátha jönnek mások is és elmondják, hogy ők hogyan szokták!

    VálaszTörlés
  2. Naggyon jó lett! Megy ez!! :o)) A tűzést - én úgy tanultam - épp a három réteg összefogására találták ki. Ezért azt javaslom, hogy a flízt és a hátlapot kicsit nagyobbra szabva tűzd össze a három réteget. Ha egyenes vonalban tűzöl, nagy segítség lehet még a felsőanyagtovábbítós talp, mert akkor nem csúszik el a három réteg egymáson. Méretre igazítani már tűzés után, a három réteget együtt kell és aztán jöhet a szegés!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lett megy ez! :o))A tűzést - én úgy tanultam - a három réteg összefogására találták is. A flízt és a hátlapot egy picit nagyobbra kell szabnod, mint az előlap. Legjobb jól összefércelni őket, hogy nem tudjanak elcsúszkálni egymáson. Ha az egyenes varrások mentén tűzöl nagy segítség lehet a felsőanyagtovábbítós talp is, mert akkor nem csúsznak el egymáson a rétegek, nem gyűrödik az előlap. Ha kész a tűzés, akkor kell még a szélét méretre szabni, majd mehet a szegés! :o) Sok sikert és kitartást kívánok Neked!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a tanácsokat! Az meg eszembe se jutott volna, hogy a flízt és a hátlapot nagyobbra szabjam! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése